reklama

Prezidentský kandidát Stanislav Martinčko pre Občianske zrkadlo

Stanislav Martinčko je kandidátom regionálnej strany Koalícia občanov Slovenska, ktorej je predsedom. V súčastnosti pracuje ako generálny riaditeľ súkromnej spoločnosti. Rozhovor s ním sme natočili 20.2.2014 v budove YMCA v Bratislave.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kompletný rozhovor je zaznamenaný na videu, text je výťahom.

Aký by podľa Vás mal mať prezident vzťah k občanom?

Ja už som to niekoľkokrát spomenul, že prezident nemá za občanmi prichádzať na návštevy tak, že sa vyzametajú chodníky, zje sa dobrý obed a on zmizne preč. A vypočuje len tých, ktorí sedia okolo stolaa tí mu nikdy nehovoria pravdu. Prezident by mal mať s občanmi normálnyvzťah ako so seberovnými. A tá funkcia prezidenta by mala byť len funkcia.Človek ako prezident by sa nemal meniť ako človek. To znamená: ja by somchcel za občanmi prichádzať. Nie na návštevu, ale prichádzať za nimi. Hocikde aj neohlásene a porozprávať sa s nimi. Lebo tam sa dozviete tú pravú pravdu o ich živote a o všetkom, čo ich trápi. A na Slovensku je trápenia habadej. Mohli by sme aj vyvážať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako by ste zareagovali, ak by Vám jedného dňa začali protestovať občaniapred prezidentským palácom?

To závisí keby protestovali proti mne, oprávnene, no tak by som musel prísťmedzi nich. A keby som urobil niečo také, čo by nebolo s kostolným poriadkom,tak neviem ako by som sa cítil. Asi ako zbitý pes. Ale prísť by som prišiel.

Čiže nebáli by ste sa? Lebo niekedy sú tie protesty také... Sú tam nahnevaní ľudia.

Tak keď sú nahnevaní, tak sa dozviete, že prečo sú nahnevaní. Ale keď si zapcháte uši a prebehnete tak neviete, že prečo sú nahnevaní. To znamená,že musíte prísť pred nich a buď to obhájite, prečo sú nahnevaní alebo to neobhájite.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Rozhovor so Stanislavom Martinčkom

Sú podľa Vás slovenskí občania schopní rozhodovať o verejných záležitostiach?

Doterajšie skúsenosti sú také, že by aj vedeli o tom rozhodovať. Viď posledný protest, ktorý bol taký mohutný – Gorila. Len ten narazilna jeden obrovský problém. A to bola zima. Ja som bol v Košiciach na takomtoproteste. Ja som myslel, že ja zamrznem. Ja som vydržal pätnásť minút asom musel ísť. Hovorím, tu cencúľ zo mňa bude. Čiže to využili tí, ktorých sa totýkalo a potom to išlo do zabudnutia. Slovenskí občania – im tak veľmi nezáleží ešte na stave spoločnosti, oni nie sú takí solidárni, nie sú vo svojej podstatezato aby burcovali, ale až vtedy začnú burcovať, ak je už úplne zle.A to bude neskoro už.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počuli ste o jednom policajnom zásahu pred Národnou radou? (Vy ste hovorili, že najväčší problém bola zima.) Počuli ste o zásahu 9.3.2012, keď boli rozohnaní demonštranti políciou? Čo si o tom myslíte?

Ja som to videl. To bol brutálny zásah. Vezmite si brutálny zásah. Polícia keď je zneužívaná kvôli ľuďom, ktorí kričia, lebo oni kričia názor, tak jak môže prísť tam polícia z obuškami a mlátiť ich. Veď to sa deje teraz v Kyjeve.

Prezident je volený priamou voľbou. Viete si predstaviť priamu voľbu generálneho prokurátora občanmi?

Nie.

Prečo?

Neviem si to predstaviť. Táto spoločnosť ešte nato vôbec nie je...Kto by sa zúčastnil týchto volieb? Veď si zoberte župné voľby – účasť pätnásť, dvadsať percent. Tu ľudia sú tak znechutení politikou, že by takéto voľby ignorovali. By to ignorovali a by to skončilo fiaskom. Ľudia sú znechutení tak tou politikou, že mnohí ani nevedia, načo slúži generálny prokurátor. Čiže tu aby mohlo k tomu prísť, k voľbe generálneho prokurátora občanmi, musí prejsť ešte určitý čas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súhlasíte so zrušením kvóra referenda a so znížením počtu podpisov na jeho vypísanie?

Áno, s tým súhlasím.

Písomné odpovede Andreja Kisku na naše otázky prinesieme v utorok, 4.3.2014.

Web projektu:obcianskezrkadlo.org
YouTube kanál: VÍZIA21
Rozhovor s Jánom Čarnogurským
Rozhovor s Jánom Jurištom
Rozhovor s Radom Procházkom
Rozhovor s Helenou Mezenskou
Rozhovor s Gyulom Bárdosom
Rozhovor s Viliamom Fischerom
Rozhovor s Jozefom Behýlom
Rozhovor s Milanom Melníkom

Ján Bodnár

Ján Bodnár

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Živím sa písaním. Zoznam autorových rubrík:  Knihy101010101010janeObčianske zrkadloSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu