reklama

Prezidenská kandidátka Helena Mezenská pre Občianske zrkadlo

Helena Mezenská je poslankyňou Národnej rady s neobvyklou otvorenosťou voči bežným ľuďom. V minulosti pôsobila ako novinárka, venovala sa ochrane práv spotrebiteľov. Do prezidenstkých volieb vstupuje ako občianska kandidátka, keď sa jej v rekordnom čase podarilo vyzbierať potrebný počet podpisov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Rozhovor s Helenou Mezenskou bol natočený 6.2.2014 v knižnici NR SRv Bratislave. Kompletný rozhovor je zaznamenaný na videu, text je výťahom.

Aký by podľa Vás mal mať budúci prezident vzťah k občanom?

Blízky. Mal by byť s nimi zžitý. Mal by žiť s občanmi.Mal by sa zaujímať o ich každodenné radosti a starosti.

Čiže mal by byť viac otvorený.

Určite áno. Bezprostredný. Spontánny. Otvorený. Malo by byť preňho prirodzené žiť medzi ľuďmi.

Predstavte si, že ako budúcej prezidentke, jedného dňa Vám budúprotestovať občania pred prezidentským palácom. Ako by ste zareagovali?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Išla by som medzi týchto ľudí. Určite by som sa neskrývala. Ani by som pred nimi neutekala. Neotočila by som sa chrbtom.Ale, išla by som medzi tých ľudí a pýtala by som sa, prečo protestujú.

Ja verím, že by sa toto ani nemuselo stať, pretožeja v podstate so znepokojenými občanmi komunikujem permanentne, stále.Takže snažím sa predísť nejakým takým otvoreným protestným zhromaždeniamalebo vystúpeniam aj vo väzbe na prácu, ktorú ja sama robím.

Obrázok blogu

Rozhovor s Helenou Mezenskou

Čiže nemali by ste strach?

Určite nie. Snažím sa pracovať a žiť tak, aby som sa stálemohla medzi ľudí dostať. Aby som nemusela medzi nich chodiť so strachom.Aby som si nemusela zakrývať uši. Chcem žiť medzi ľuďmi.Chcem v plnej miere zodpovedať za všetko čo robím teraz a čo budem robiť aj v budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslíte si, že občania na Slovensku sú schopní rozhodovať o verejných záležitostiach?

Myslím si, že sme schopní občanov na toto pripraviť.Myslím si, že k tomu bude viesť cesta zvyšovania ich uvedomenia.Zvyšovania ich právneho a občianskeho povedomia.A ich väčšia účasť pri správe vecí verejných.

Mne sa darí vlastne takýmto spôsobom aktivizovať občanovokolo mňa a úprimne teším sa z toho, že počet tých ľudí, ktorí sa chcú zapájať do občianskeho a politického života zo dňa na deň rastie.

Prezident je volený priamou voľbou. Viete si predstaviť,že by bol priamou voľbou volený napríklad generálnyprokurátor alebo sudca Najvyššieho súdu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Určite áno. Určite áno. Ja som zástancom toho, aby takétonajvyššie ústavné pozície zastávali ľudia, ktorí sa vyprofilujú,vyplavia z dola občanmi. Ktorí sa vyprofilujú aj výsledkami svojej práce, u ktorých je zjavný vysoký stupeň dôvery zo strany občanov. My potrebujeme vytvoriť priestor pre profiláciu takýchto prirodzených autorít,ktorými potom vieme obsadiť aj takéto najvýznamnejšie pozíciev našej krajine.

Majú to byť ľudia, ktorí sú nielen odborne zdatní a kvalifikovaní, kompetentníale ľudia, ktorí sú aj osobnostne, morálne a duchovne zrelí.Ľudia, ktorí majú praktické skúsenosti a za sebou výsledkypráce, cez ktoré nemusíme občanov náročnými procesmi a voľbami presviedčať o potrebe a význame ich zvolenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súhlasíte so zrušením kvóra referenda a so znížením počtu podpisovna jeho vypísanie?

Určite áno.

Slovensko na tom nie je dobre z hľadiska korupcie. Myslíte si,že je to problém systému alebo jednotlivcov?

Je to problém aj systému aj jednotlivcov.Je to problém nízkej uvedomelosti a slabej osobnostnej a morálnej zrelosti. Aj tých, ktorí riadia krajinu ale aj tých, ktorí ich do týchto pozícií voľbami uvádzajú.

Médiá sa do Vás pustili, snažia sa Vás zdiskreditovať.Prečo si myslíte, že sa to tak deje?

Pretože vo mne vidia pevné odhodlanie a presvedčenie urobiťpre očistenie politického života všetko, čo je v mojich silách a schopnostiach. A pretože sa obávajú nárastu počtu ľudí, ktorí tento môj postoj zdieľajú a a ktorí sa chcú pridať vlastnou účasťou k očisťovaniu našej krajinyod korupcie a skorumpovaných politikov.

Stojíte v istom zmysle trošku sama proti systému, gorilám, ktorémajú médiá, ovládajú políciu, prokuratúru, majú miliardyz tendrov. Nebojíte sa?

Vôbec. Nemám strach. Nie. Nie, nebojím sa. Pretože, viete, pre mňa život, keď sa nemôžu ľudia slobodne rozvíjať, ak nemôžu byť za svoju snahu, námahu spravodlivo odmenení — pre mňa takýto systém nie je správny. Ja ho nebudem podporovať. A budem robiť všetko, čo je v mojich silách, aby sa to zmenilo.Nemám strach. Nemám strach, pretože myslím si, že život v neslobode nie je skutočným životom.

Nasledujúci rozhovor s Radom Prochádzkom prinesieme v stredu, 26.2.2014.

Web projektu:obcianskezrkadlo.org
YouTube kanál: VÍZIA21
Rozhovor s Gyulom Bárdosom
Rozhovor s Viliamom Fischerom
Rozhovor s Jozefom Behýlom
Rozhovor s Milanom Melníkom

Ján Bodnár

Ján Bodnár

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Živím sa písaním. Zoznam autorových rubrík:  Knihy101010101010janeObčianske zrkadloSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu